فرماندار سقز: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای مطالبه مردم است

فرماندار شهرستان سقز گفت: اتمام کریدور در محدوده سقز- بوکان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تملک زمین شهرک صنعتی شماره ۲ و پیشرفت مسکن ملی از جمله مطالبات مردم شهرستان است.

فرماندار شهرستان سقز گفت: اتمام کریدور در محدوده سقز- بوکان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تملک زمین شهرک صنعتی شماره ۲ و پیشرفت مسکن ملی از جمله مطالبات مردم شهرستان است.

به گـزارش هه نـگاو،

جعفر توان روز سه‌شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح‌های عمرانی شهرستان سقز که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل دیوان محاسبات و جمعی از مدیران کل استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان در بیشتر شاخص ها نیازمند توجه ویژه است و لذا نیاز به تبعیض مثبت برای ارتقای این شاخص ها و افزایش رضایتمندی مردم داریم.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بهره مندی روستاهای شهرستان سقز از شبکه ملی اطلاعات از ۶۱ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است، اضافه کرد: برای رسیدن به میانگین استانی، مخابرات و شرکت زیرساخت باید در قالب احداث سایت جدید یا ارتقای سایت، به جد تلاش کنند.

 

فرماندار ویژه شهرستان سقز بر همکاری و تسریع شهرداری برای اجرای پروژه اینترنت در بستر فیبر نوری در سطح شهر و ارتقای کسب و کارها و همکاری زیرساخت در جابجایی هزار و ۲۰۰ متر فیبر نوری جاده سقز- بوکان در مسیر احداث بزرگراه تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات و دغدغه های دیگر با توجه به اختصاص اعتبارات مناسب، تسریع در اتمام هتل ورزش، اتمام سالن ورزشی شهر صاحب، شروع به کار سالن ورزشی مرحوم فریار امینی پور و ساخت ۱۴ زمین چمن مصنوعی ورزشی در روستاها است.

 

توان در حوزه مشکلات آب شرب روستایی هم خواستار تسریع در اتمام مجتمع کوچه طلا، فعال نمودن مجتمع های باغلوجه و خورخوره و واگذاری اختیار روستاهای واقع شده در مجتمع اوباتو به شهرستان سقز شد.

 

وی بر رفع مشکل آب شهر صاحب، آبرسانی به روستاهای "خورده لوکی، بسطام، تموغه، ماهیدر سفلی، سیاهدر علیا، بوبکتان، کاکه سیاب و قشلاق آقا گوره"، احداث مخزن ۵ هزار متر مکعبی و عقب نشینی اداره آب برای افزایش معبر در ساختمان قبلی تاکید کرد.

 

فرماندار سقز خواستار آسفالت ۱۲.۲ کیلومتر جاده این شهرستان توسط شرکت آب منطقه ای کردستان و همچنین تعیین تکلیف لایه روبی رودخانه چم سقز شد و گفت: می طلبد موارد تعیین شده در ارتباط با طرح کُردمال هم عملی شود ...

 

توان یادآور شد: از مدیر جدید فرودگاه های استان هم درخواست داریم تا طرح‌های این مجموعه از جمله محوطه سازی و حمایت از پروازها را به جد دنبال کند.

 

وی بر مقاوم سازی منازل روستایی و اصلاح نقشه های طرح هادی و واگذاری زمین به روستاهای جوار شهر سقز در بحث احداث طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و یادآور شد: در بحث آماده سازی زمین ها، همخوانی پیشرفت فیزیکی با پیشرفت ریالی و ساماندهی متقاضیان و تسریع در اتمام پروژه ۱۱۹۷ واحدی به جد تلاش شود.

 

توان با اشاره به پیگیری های مناسب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، شهرستان و مساعدت مدیران کل برای موافقت واگذاری زمین ۲۷ هکتاری عصر آباد برای احداث شهرک صنعتی شماره ۲ از مدیر شرکت شهرک های صنعتی خواست تا در اسرع وقت اقدامات لازم برای تملک زمین انجام شود.

فرماندار سقز: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای مطالبه مردم است فرماندار سقز: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای مطالبه مردم است فرماندار سقز: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای مطالبه مردم است فرماندار سقز: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای مطالبه مردم است